کد خبر: 1233535
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
شیوا نوروزی

هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال به پایان رسیده و تیم‌ملی کشورمان به زودی باید دیدار‌های هفته سوم را برگزار کند. سرمربی برکنار و مسئولیت به دستیار او سپرده شده است، ولی هنوز ابهامات زیادی بر سر علل کسب نتایج ضعیف و اخراج زودهنگام موتا پائز وجود دارد. 
اظهارنظر‌های سرمربی، رئیس فدراسیون و حتی دبیرکل فدراسیون مملو از تناقض‌هایی است که شرایط حاد تیم‌ملی را نشان می‌دهد. بعد از باخت مقابل بلغارستان و مصاحبه تند موتا پائز، کاسه صبر فدراسیون لبریز شد و به شکلی شتابزده حکم اخراج را صادر کرد. درحالی‌که بازی آخرمان با ترکیه هنوز مانده بود و قبول شکست مقابل این تیم ضعیف نشان داد برکناری پائز شوک منفی به تیم وارد کرد. با اینکه علت اخراج سرمربی حفظ اعتبار والیبال ایران عنوان شد، ولی پائز در گفت‌وگویی مدعی شد فدراسیون دنبال مقصر بوده و برخی‌ها پیش از این نسبت به رقم خوردن چنین سناریویی به او هشدار داده بودند. عجیب اینکه پائز تأکید کرده هیچ مشکلی با بازیکنانش نداشته، ولی تقوی در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها مدعی دخالت برخی بازیکنان در کار سرمربی شده است! منظمی، دبیرکل هم پای بازیکنانی که تیم‌ملی را در لیگ ملت‌ها همراهی نکردند وسط کشیده و علت انتخاب سرمربی خارجی را خواسته مردم عنوان کرده است! 
در روز‌هایی که بهترین تیم‌های جهان مشغول تلاش و برنامه‌ریزی برای بازی‌های باقی‌مانده خود در لیگ ملت‌ها هستند، والیبال ما اندرخم توجیه ناکامی‌های قبلی است. والیبال ایران چند سالی است که روند تنزلی داشته و هر بار نیز بهانه‌های مختلفی برای شکست‌ها مطرح شده است. از وقتی بهروز عطایی رفت، فدراسیون زمان زیادی را برای انتخاب جانشین هدر داد و در نهایت هم سرمربی جدید قبل از برگزاری انتخابات فدراسیون مشخص شد. انداختن تقصیر گردن مدیران قبلی راحت‌ترین کار ممکن در ورزش ماست؛ حربه‌ای که مدیریت فعلی فدراسیون والیبال نیز به آن متوسل شده است. اینکه کمیته فنی مسئول انتخاب پائز بوده تنها یک بخش ماجراست و فردی که ریاست فدراسیون مهمی، چون والیبال را می‌پذیرد نسبت به همه اتفاقات این رشته مسئول است. میلاد تقوی و همکارانش، پائز را برگزیده تیم مدیریتی قبلی می‌دانند در حالی که بدنه اصلی تیم مدیریت فعلی در دوره قبلی نیز حضور داشتند. 
از اول هم معلوم بود نمی‌توانیم روی سهمیه المپیک خیلی حساب باز کنیم. منتها این هم دلیل نمی‌شود که از کنار نتایج ضعیف تیم ساده عبور کنیم. سرمربی برزیلی – فرانسوی، مدت کوتاهی سکاندار هدایت تیم‌ملی ما بود و فرصت زیادی برای آماده‌سازی تیمش نداشت. بااین‌حال او حتی بعد از اخراج زودهنگام حرفی از بازیکن‌سالاری نزده، بلکه به منفعت‌طلبی برخی افراد نزدیک به تیم اشاره کرده است. باید مشخص شود ادعای چه کسی صحت دارد؛ سرمربی برکنار شده یا رئیس فدراسیون؟ اگر بحث بازیکن‌سالاری و دخالت در امور سرمربی صحت داشته باشد باید پرسید چرا در این چند سال فکری اساسی برای حل این معضل خانمانسوز نشده است؟ اما همچنان مشتاقیم بفهمیم منظور پائز از منفعت‌طلبی نزدیکان تیم چه کسانی است و نقش آن‌ها در ناکامی‌های اخیر چقدر بوده است. ضمن اینکه در همین چند روز اخیر که تیم با سرمربی موقت اداره شده، فعالان عرصه دلالی برای غالب کردن گزینه خود وارد گود شده‌اند و خیلی جدی نام‌هایی را پیشنهاد می‌دهند. هنوز لیگ ملت‌ها تمام نشده و مردم منتظرند تیم‌ملی از اعتبار خود در این رویداد مهم دفاع کند. در وضعیت کنونی دادن آدرس‌های اشتباهی و مطرح کردن بهانه‌های قدیمی نه‌تن‌ها سودی به حال تیم‌ملی ندارد، بلکه والیبال را بیش از پیش غرق در حاشیه و ناکامی می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار